We gaan het 'weer' over marktleider Google hebben - Succesverhaal

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

17 fantastische Google tips voor u, die uw vindbaarheid in deze zoekmachine enorm kunnen verhogen

We gaan het in de Succesverhaal nieuwsbrief 'weer' over marktleider Google hebben. Daar is een goede reden voor, want niet alleen is Google richtinggevend voor de online ondernemers, tevens zijn er enkele nieuwe patenten aangevraagd die duidelijk maken hoe sites gewaardeerd worden. Het is 'need to know' kennis voor iedereen die nu of in de toekomst een website wil gaan neerzetten.

(Tip 1) Eén van de belangrijkste en tot nu toe vrijwel altijd onbekend gebleven zaken is de periode dat u een domein heeft geclaimd.
Google waardeert domeinen met een nog lopende periode van meer dan één jaar hoger dan domeinen die slechts voor een jaar zijn aangevraagd.
Die laatsten zijn immers vaak ook domeinen waar spammers en opportunisten gebruik van maken. De sites op veel van die domeinen worden opgezet, moeten snel wat opleveren en worden dan verlaten. Iemand die echter een langduriger contract afsluit, die gaat met een grotere waarschijnlijkheid ook echt iets doen met dat domein.
Een prachtige tip derhalve om uw domein hoger in de zoekresultaten te krijgen.

(Tip 2) Inkomende links
Zijn ook heel belangrijk voor de zoekmachine van Google.
Het gaat er bij Google vooral om dat die inkomende links van hoge kwaliteit zijn, dus ook vooral van goed bekendstaande sites afkomen, maar tevens wordt gekeken hoe, historisch gezien, de links tot stand zijn gekomen.

(Tip 3) In één keer 40 links verkregen hebben en daarna nooit meer een link verkrijgen wordt door Google als verdacht aangemerkt. Immers, zo kan je
zelf 40 domeinen opzetten die alle 40 naar je eigen sites verwijzen. Dat doe je normaal gesproken in één beweging en dat valt dus bij Google door de
mand. Rustig links afspraken opbouwen is van groot belang. Haastige spoed is dus ook hier niet goed.

(Tip 4) Het kopen van links op de zogenaamde linkfabrieken, sites met alleen maar links erop, is dus bijzonder af te raden.

(Tip 5) CTR
Click Through Rate is ook een belangrijk onderwerp. Een site waarbij de bezoekers slechts op één pagina komen en dan afhaken wordt heel slecht gewaardeerd door Google. Blijkbaar valt de site de bezoeker zwaar tegen omdat al bij de eerste pagina gestopt wordt. Google wil vooral kwaliteit links bieden en zal sites met een lage CTR dus lager plaatsen.
Het is mede vanwege Tip 5 dat ik u laat zien hoe u de CTR van uw site kunt verhogen. Klikt u hier voor de rest van de tips, er zijn er nog 11 en daar zitten een paar prachtige bij. Klik hier.
Wilt u een vriend wijzen op deze gratis Succesverhaal nieuwsbrief, verwijst u dan graag naar www.succesverhaal.nl
U mag deze nieuwsbrief doorsturen naar vrienden en bekenden. U mag ze ook verder publiceren, mits u er altijd bij wilt plaatsen dat u deze nieuwsbrief heeft van www.succesverhaal.nl en dat ze geschreven is door Tom Lassing.
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu