adwords1 - Succesverhaal

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

***********************************************************
              Nieuwsbrief succesverhaal
              
***********************************************************
Van Google Adwords ook uw succes maken

Eén euro per dag uitgeven en er twee euro terug mee verdienen... of een veelvoud ervan.
Noemt u eens één reden waarom u dat niet zou willen?


Als er binnen de marketing sector het belangrijkste moment van de laatste vijftig jaren aangewezen moet worden, dan acht ik de kans groot dat het besluit van Google om met Adwords te gaan werken grote kans maakt tot het belangrijkste moment gekozen te worden.
Deze fantastische mogelijkheid biedt namelijk iedereen de kans om op Internet een succesvol ondernemer te worden!
Er wordt al van gezegd dat het goedkoper dan spammen is. Laat het duidelijk zijn, daar is geen discussie over. Het is zonder meer goedkoper dan spammen. Immers, met spammen verkwanselt u als serieus marketeer slechts een goede naam. Goed adverteren kan een goede naam juist vestigen.

Google ads zijn daarbij heel wat succesvoller gebleken dan spammen.
De reden daarvoor is de kwaliteitsslag die Google iedere dag maakt.
Wat Google namelijk doet is de advertentie afstemmen op de site waar de advertentie getoond wordt. Voor de bezoeker van de site is de advertentie dus een meerwaarde, geen last.
Klikt de bezoeker op de banner, dan krijgt de webmaster een kleine vergoeding, Google verdient wat geld en de advertentiezetter heeft er voor een bedrag dat hij of zij zelf vaststelt een heel gerichte bezoeker bij.
Kortom, iedereen wint!

In hoofdlijnen werkt het bij Google dus zoals bij veel andere "betaalde links" zoekmachines, maar Google doet nu net iets meer en daar komt dan het subtiele maar zo belangrijke verschil met een enorme meerwaarde om de hoek kijken.

Er zijn namelijk enkele kwaliteitsverhogende regels vanuit Google die het succes van deze methode alleen maar doen toenemen.
Zo kunt u op bepaalde woorden gaan adverteren. Nu is het alleen zo, als u op een populair zoekwoord te weinig biedt, dan zal Google het woord inactief zetten.
Om het woord weer actief te krijgen zult u hoger moeten bieden.
U kunt echter ook besluiten dat het woord tegen de hogere prijs niet meer interessant voor u is.
Als de klikratio van uw advertentie hoog is zal Google ook het dure woord niet graag inactief zetten. Veel inactieve woorden geeft dus ook aan dat uw advertentie blijkbaar niet interessant genoeg is.
U kunt twee logische dingen doen als de respons op uw advertentie tegenvalt:

  1. Uw advertentie herschrijven om te proberen ook voor zoekers op het veelgevraagde en daarmee interessante woord een prettige aanbieding te doen
  2. Uw zoekwoorden beter afstemmen

Het zal duidelijk zijn dat u beide moet doen en moet blijven doen. Uw aanbieding is immers nooit "perfect".

Een klikratio van 0,5% is wat u minimaal moet halen. Haalt u structureel minder, dan zal Google uw advertentie steeds lager gaan plaatsen en eventueel zelfs kunnen weigeren. Immers is uw aanbieding dan blijkbaar niet waar internetters op zitten te wachten.

Als u wel een interessante klikratio haalt is het toch verstandig te blijven streven naar verbetering. Het maakt nogal wat uit of u 0,9% of 1,5% klikratio haalt. Google is zo enorm populair dat 1 miljoen views zo gehaald kan zijn. U ziet dat een heel kleine percentageverandering in dat geval voor het aantal bezoekers op uw site enorme gevolgen kunnen hebben.

U moet dus blijven streven naar de hoogste klikratio. Het briljante van Google is nu juist dat als uw advertentie een hoge klikratio haalt, deze advertentie ook hoger zal komen. Immers wil Google een meerwaarde bieden en hoe populairder een advertentie is, des te meer zal iedereen verdienen. Dit maakt Google dan ook veel interessanter dan haar concurrenten waar simpelweg de hoogst biedende bovenaan komt. Surfers krijgen dan ook advertenties die nergens op slaan, puur omdat de adverteerder er geld in pompt. Dat is geen meerwaarde, dat is slechts een last.

"De kunst is het een goede advertentie te schrijven waarop veel geklikt wordt door surfers die vervolgens ook, op de site aangekomen, het product afnemen"

De informatie in de zin hierboven is heel belangrijk. Ze geeft aan dat u er niet bent met een mooie advertentie. Uw advertentie moet verwijzen naar een relevante site waar de surfer vindt wat er door hem/haar gezocht wordt.
Pas dan gaat uw advertentie ook geld opleveren en is adverteren dus interessant.

De methode van Google is niet alleen simpelweg adverteren, het is ook in de praktijk leren adverteren. U leert immers alles over de juiste zoekwoorden, de waarde van die woorden en als u de omzet afzet tegen de kosten, dan weet u ook of u succesvol aan het ondernemen bent.

Google geeft u als het ware de kans uw site en product uit te proberen, te verbeteren en te testen, zonder dat het u veel geld kost. Zodra u vanuit voorzichtig testen weet dat een opzet succesvol is gaat u besluiten het groter aan te pakken. Zo kunt u door hooguit een paar euro uit te geven blijven testen tot u zeker weet dat u iets substantieels in handen heeft.
Leuk, mooi, maar als u nog niet begonnen bent, dan is de drempel nog altijd vreselijk hoog.
Ik wil voor iedereen die hier iets nieuws wil leren de mogelijkheid openen de eerste ervaringen op te doen.

Wilt u het zelf eens met beperkt risico uitproberen? (*1)

Ja, maar ik wil geen eigen website. Klik dan hier

Ja, maar ik wil graag ook een eigen website. Klik dan hier

U bent in staat om met een initiële investering van tussen de 50 en 200 euro een nieuwe inkomensstroom te genereren waar u uiteindelijk uw hele leven plezier van zou kunnen gaan hebben. Ik garandeer geen 100% succes, maar wat u zeker opdoet is ervaring die wel eens onbetaalbaar kan blijken en daarnaast loopt u serieus de kans dat u al direct een winstgevende opzet neer zal zetten.
Als u dat kunstje eenmaal geleerd heeft is het vervolgens slechts kopiëren.

U wilt wel eens een gokje wagen en kijken of u, ZELFS ZONDER EIGEN WEBSITE, omzet en winst kunt genereren? Klikt u dan op één van de links.
Nu is de tijd. Zorg dat u één van de frontrunners wordt. Wat u hier aan ervaring opdoet, kunt u echt nog heel lang plezier van hebben.

Disclaimer: Of uw opzet succesvol is of zal worden ligt buiten de invloedsfeer van Succesverhaal.nl. Geen enkele garantie kan op dat vlak geboden worden en u gaat zelf het ondernemersrisico aan. Als u geen enkel risico wilt lopen, doet u dan vooral niets.
Wilt u het zelf eens met beperkt risico uitproberen? (*1)

Ja, maar ik wil geen eigen website. Klik dan hier

Ja, maar ik wil graag ook een eigen website. Klik dan hier
(*1) Of u in staat zult zijn een account bij Google te activeren ligt volledig aan uw situatie. Geen enkele garantie kan gegeven worden dat ook u in staat zult zijn eea met Google rond te krijgen. Google bepaalt de voorwaarden.
Vriendelijke groeten,
Tom Lassing


Wilt u een vriend wijzen op deze gratis Succesverhaal nieuwsbrief, verwijst u dan graag naar www.succesverhaal.nl
U mag deze nieuwsbrief doorsturen naar vrienden en bekenden. U mag ze ook verder publiceren, mits u er altijd bij wilt plaatsen dat u deze nieuwsbrief heeft van www.succesverhaal.nl en dat ze geschreven is door Tom Lassing.
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu