Calimero Marketing
Ik kreeg vanochtend een fantastisch voorbeeld van wat ik "Calimero marketing" noem toegestuurd.
U kent het kleine kuikentje hopelijk nog wel van zijn beroemdste uitspraak:
"Ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!"
Er zijn verschillende soorten marketing. Ik heb het al eens eerder gehad over perceptiemarketing. (www.succesverhaal.nl nieuwsbrief)
Nu dus het voorbeeld van hoe Calimero Marketing werkt:
"David en Goliath: Nederlandse tech start-ups vs het kapitaal van Silicon Valley
Kunnen Nederlandse tech start-ups opboksen tegen het Amerikaanse Silicon Valley met honderden miljoenen aan investeringskapitaal? De oprichters van het..."
Ik hoef de rest al niet te laten zien. Het gaat hier blijkbaar meer om het feit dat ze zielig zijn dan het feit dat ze simpelweg beter zijn en het realiseren met veel minder (beschikbaar) kapitaal.
Ik heb dan ook direct contact opgenomen met de persmanager van deze startup. Hij is nog te jong om Calimero nog te kennen. Dat was een tv-kuiken uit mijn jeugd.
Wil je als startup bekend staan als 'zielig' omdat je minder geld weet te verkrijgen dan die Amerikaanse concurrent? Neen toch?
Ze hebben een mooi product en vanaf nu gaan ze het anders doen. Calimero marketing is namelijk op dit moment voor hen niet de meest slimme marketing. Er zijn momenten dat je het kan inzetten, maar dan moet iedereen het ook duidelijk zijn dat je inderdaad benadeeld bent. Nu is de concurrent blijkbaar slimmer... Dat is niet het moment om dan zielig te gaan doen.
Heeft u al een gratis abonnement op www.succesverhaal.nl? Doen!