Sex verkoopt

Ga naar de inhoud

Sex verkoopt

Succesverhaal
Gepubliceerd door Tom Lassing in Succesverhaal ondernemen · 1 augustus 2016
Ik had recent een interessant gesprek met een ondernemer die heel zijn lange leven in alle mogelijke vormen 'sex' verkocht heeft. Zijn insteek is altijd geweest dat sex verkoopt en zelfs als het product niet primair om sex draaide, bracht hij het sex element er altijd weer succesvol in.
Hij was er altijd open over, veel anderen zijn het niet.
Ik kreeg bijvoorbeeld een mail van een Amerikaanse financiële nieuwsbrief die een heel prominente advertentie toelieten van een aanbieder die je de twaalf woorden zou geven waarmee je 'iedere' vrouw voor je kon winnen.
Het mag duidelijk zijn dat de nieuwsbrief primair gericht is op mannen.
Het is niet logisch om een dergelijke advertentie in een financiële nieuwsbrief te zetten. Aan de andere kant, sex verkoopt.
Hoewel ze zelf dus geen sex verkopen, werken ze er wel aan mee en ze verdienen er dankzij de adverteerder toch aan.
Zo kan die financiële nieuwsbrief overleven door de link met sex.
Kijk naar de Amerikaanse verkiezingen. Wat doet Trump? Die laat zijn vrouw en dochter voor hem werken. Ze doen speeches en zorgen er voor dat ze het sex element in politieke bijeenkomsten brengen. De kiezer waarvan Trump het namelijk primair moet hebben is de mannelijke kiezer van tussen de 18 en 60. Daarmee moet hij hopen de verkiezing te winnen. Hij sleurt dus zijn niet onaantrekkelijke vrouw en dochter mee omdat het oog van de doelgroep kiezer ook wat wil.
Kijk naar een financiële zender als CNBC. Alle vrouwen daar zijn enorm mooi, hebben lang haar en zijn slank. De enige vrouw die daar niet slank is, die werkt er al veertig jaar en ze begon ook erg slank. Ze moeten altijd een jurk aan en op hoge hakken lopen. De mannen zijn altijd onberispelijk in het pak. De uiterlijke presentatie is dus altijd onberispelijk. Heel subtiel is er echter wel degelijk een belangrijke rol voor sex-appeal.
Wilt u meer succes in uw campagnes hebben, dan moet u ook eens kijken naar hoe u uw campagne en aanbieding aantrekkelijker maakt. Het beste is het als het amper opvalt.
Als consument moet je je ook eens gaan afvragen hoe ze je voor een bepaald product lijmen. Ben jij er in feite ook niet met het hagedis deel van je brein ingestonken?
Vandaag heb ik in ieder geval al een titel van een artikel nét zo gemaakt dat er een link gemaakt kan worden: NVM Makelaars mogen niet vreemd gaan.
Een heel onschuldige knipoog naar het onderwerp dit het artikel dat u nu leest. Zou het geholpen hebben en meer lezers getrokken hebben?



Er zijn nog geen beoordelingen.
0
0
0
0
0

Terug naar de inhoud